halkbank

Prijavite se za posao u banci

31. januar 2023 Obaveštenja

Poštovani klijenti,

 

Obaveštavamo Vas da je dana 25.01.2023. godine stupila na snagu Odluka o izmenama i dopunama Odluke o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju poljoprivrednih kredita u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje  ("Sl. glasnik RS", br. 5/2023 – u daljem tekstu: Odluka o izmenama i dopunama).

Odlukom o izmenama i dopunama proširen je obuhvat dužnika koji ostvaruju pravo na reprogram u smislu Odluke o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju poljoprivrednih kredita u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje („Službeni glasnik RS“, br. 111/2022 – u daljem tekstu: Odluka) i na lica koja se bave otkupom i skladištenjem voća u hladnjači u skladu sa propisima (u daljem tekstu: klijent ili dužnik) i to za kredite koji su im odobreni za potrebe obavljanja poslova otkupa i skladištenja voća, do dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama.

U skladu sa Odlukom i usvojenim izmenama i dopunama Odluke, obaveštavamo Vas da je HALKBANK a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka) dužna da svojim klijentima - na njihov zahtev, odobri reprogram kredita  (u daljem tekstu: reprogram), ako su na dan 31. maja 2022. godine ispunjeni svi sledeći uslovi:

1. dužnik nije u docnji dužoj od 90 dana po bilo kojoj obavezi na koju se reprogram primenjuje;

2. dužnik nije u statusu neizmirenja obaveza u Banci, u smislu propisa Narodne banke Srbije;

3. potraživanja Banke prema dužniku ne smatraju se problematičnim kreditom, odnosno problematičnim potraživanjem u smislu propisa Narodne banke Srbije.

U smislu ovog obaveštenja, a u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama:

- pod kreditom se podrazumevaju krediti za potrebe obavljanja otkupa i skladištenja voća, odobreni dužnicima do dana stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama, odnosno do 25.01.2023. godine;

- dužnik je fizičko lice/preduzetnik/pravno lice koje se bavi otkupom i skladištenjem voća u hladnjači u skladu sa propisima.

Datum realizacije kredita za koji dužnik podnosi zahtev za reprogram može biti najkasnije 24.01.2023. godine. Na obaveze klijenata po osnovu kredita odobrenih u okviru garantne šeme Republike Srbije ili s garancijom međunarodnih finansijskih institucija, kao i po osnovu subvencionisanih kredita, reprogram se može primeniti samo uz prethodnu saglasnost davalaca te garancije, odnosno subvencije.

Reprogram kredita jeste promena uslova pojedinačnog kredita tako da se dužniku omogući grejs period u otplati svih njegovih obaveza prema Banci po tom kreditu u trajanju od šest do dvanaest meseci (u zavisnosti od toga za koji period se dužnik opredeli u svom zahtevu), u toku kojeg Banka ne naplaćuje potraživanja po osnovu glavnice, pri čemu naplaćuje ugovorenu kamatu, a rok otplate tog kredita produžava se tako da iznos anuiteta (periodične obaveze koja bi se plaćala po isteku grejs perioda) utvrđen u momentu odobravanja reprograma ne bude veći u odnosu na taj iznos u periodu pre primene reprograma.

Klijent ima mogućnost da koristi reprogram za jedan ili više tipova Kredita.

Obaveze klijenata koje se odnose na naknade za usluge Banke, kao što su usluge platnog prometa (npr. provizija za izvršenje transakcija, naknada za održavanje računa), investicione usluge, brokersko-dilerske poslove, usluge u vezi sa sefovima i sl. nisu predmet Odluke i ne mogu biti predmet odobrenja reprograma ili bilo koje druge vrste olakšica u izmirenju.

Uslovi otplate kredita ugovoreni odobravanjem reprograma (npr. visina kamatne stope, dodatna sredstva obezbeđenja i sl.) ne mogu biti nepovoljniji za dužnika u odnosu na prvobitno, odnosno ranije ugovorene uslove.

 

Zahtev klijenta

Klijent može podneti zahtev Banci najkasnije 30. aprila 2023. godine. Preporuka Banke je da se zahtevi prevashodno podnose putem elektronske pošte.

Klijent ima mogućnost izbora dužine grejs perioda u trajanju od 6 do 12 meseci.

Zahtev se podnosi od strane klijenta, odnosno zakonskog zastupnika klijenta na jedan od sledećih načina:

- elektronskim putem na e-mail adresu agro.olaksice@halkbank.rs

- elektronskim putem preko kontakt forme na zvaničnom sajtu Banke;

- u poslovnim prostorijama Banke kod nadležnog kreditnog službenika;

- poštom na adresu HALKBANK a.d. Beograd, Milutina Milankovića 9e, Novi Beograd, sa naznakom “Reprogram za hladnjačare“.

O zahtevu klijenta Banka će odlučiti i o toj odluci obavestiti klijenta u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva. Ako je dužniku odobren reprogram u skladu sa Odlukom, smatra se da je docnja u izmirivanju obaveza tog dužnika prema Banci po osnovu kredita koji se reprogramira prestala da teče danom podnošenja zahteva, a docnja dužnika prema Banci utvrđuje se prema novom ugovorenom planu otplate.

Banka ne može naplatiti naknadu za preduzimanje mera i aktivnosti u skladu sa Odlukom, kao ni troškove koje može imati u vezi sa tim merama i aktivnostima, uključujući i troškove za obradu zahteva klijenta, osim troškova neophodnih za odobravanje potraživanja koje ne utvrđuje Banka (npr kreditni biro ili katastar nepokretnosti).

Sve dodatne informacije možete dobiti i putem kontakt centra, besplatnim pozivom na 0800/100-111 ili pozivom vašeg kreditnog službenika.

Radno vreme kontakt centra je 24h svakog dana u toku nedelje.

Reprezentativni primer za kreditni proizvod na koji je primenjena Odluka, a koji čini sastavni deo ovog obaveštenja, možete pogledati u nastavku ovog obaveštenja.

 

REPREZENTATIVNI PRIMER

 

Srdačno Vaša,

 

HALKBANK a.d. Beograd

Objavljeno dana 31.01.2023. godine