Poštovani klijenti,
Obaveštavamo Vas da je dana 08.10.2022. godine stupila na snagu Odluka o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju poljoprivrednih kredita u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje ("Sl. glasnik RS", br. 111/2022, u daljem tekstu: Odluka), kojom su propisane mere i aktivnosti koje je banka dužna da primenjuje u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju kredita odobrenih dužnicima za potrebe obavljanja poljoprivredne delatnosti (u daljem tekstu: kredit) u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje, omogućavanjem reprograma kredita dužnicima (u daljem tekstu klijent ili dužnik).
Shodno Odluci, HALKBANK a.d. Beograd (u daljem tekstu Banka) dužna je da svojim klijentima - na njihov zahtev, odobri reprogram kredita u skladu sa Odlukom, ako su na dan 31. maja 2022. godine ispunjeni svi sledeći uslovi:
1. dužnik nije u docnji dužoj od 90 dana po bilo kojoj obavezi na koju se reprogram primenjuje;
2. dužnik nije u statusu neizmirenja obaveza u Banci, u smislu propisa Narodne banke Srbije;
3. potraživanja Banke prema dužniku ne smatraju se problematičnim kreditom, odnosno problematičnim potraživanjem u smislu propisa Narodne banke Srbije.
4. Pod kreditom u smislu ove odluke, podrazumevaju se krediti odobreni za potrebe obavljanja poljoprivredne delatnosti.
5. Datum realizacije kredita za koji se dužnik podnosi zahtev za reprogram ne može biti nakon stupanja na snagu ove odluke tj. 07.10.2022
U skladu sa Odlukom, dužnik je lice koje je upisano u registar poljoprivrednih gazdinstava u smislu zakona kojim se uređuju poljoprivreda i ruralni razvoj (u daljem tekstu: Registar) i to:
a. fizičko lice koje je nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva u smislu zakona kojim se uređuju poljoprivreda i ruralni razvoj;
b. preduzetnik;
c. pravno lice, i to:
- zemljoradnička zadruga sa najmanje 5 članova koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi 5 različitih poljoprivrednih gazdinstava upisanih u Registar,
- drugo pravno lice razvrstano u mikro ili malo pravno lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo.
Na obaveze klijenata po osnovu kredita odobrenih u okviru garantne šeme Republike Srbije ili s garancijom međunarodnih finansijskih institucija, kao i po osnovu subvencionisanih kredita, reprogram se može primeniti samo uz prethodnu saglasnost davalaca te garancije, odnosno subvencije.
Reprogram kredita jeste promena uslova pojedinačnog kredita tako da se dužniku omogući grejs period u otplati svih njegovih obaveza prema Banci po tom kreditu u trajanju šest do dvanaest meseci (u zavisnosti od toga za koji period se dužnik opredeli u svom zahtevu), u toku kojeg Banka ne naplaćuje potraživanja po osnovu glavnice, pri čemu naplaćuje ugovorenu kamatu, a rok otplate tog kredita produžava se tako da iznos anuiteta (periodične obaveze koja bi se plaćala po isteku grejs perioda) utvrđen u momentu odobravanja reprograma ne bude veći u odnosu na taj iznos u periodu pre primene reprograma.
Klijent ima mogućnost da koristi reprogram za jedan ili više tipova Kredita.
Obaveze klijenata koje se odnose na naknade za usluge Banke, kao što su usluge platnog prometa (npr. provizija za izvršenje transakcija, naknada za održavanje računa), investicione usluge, brokersko-dilerske poslove, usluge u vezi sa sefovima i sl. nisu predmet Odluke i ne mogu biti predmet odobrenja reprograma ili bilo koje druge vrste olakšica u izmirenju.
Uslovi otplate kredita ugovoreni odobravanjem reprograma (npr. visina kamatne stope, dodatna sredstva obezbeđenja i sl.) ne mogu biti nepovoljniji za dužnika u odnosu na prvobitno, odnosno ranije ugovorene uslove.
Zahtev klijenta
Klijent može podneti zahtev Banci najkasnije 30. aprila 2023. godine. Preporuka Banke je da se zahtevi prevashodno podnose putem elektronske pošte.
Klijent ima mogućnost izbora dužine grejs perioda u trajanju od 6 do 12 meseci.
Zahtev se podnosi od strane klijenta, odnosno zakonskog zastupnika klijenta na jedan od sledećih načina: · elektronskim putem na e-mail adresu agro.olaksice@halkbank.rs
· elektronskim putem preko kontakt forme na zvaničnom sajtu Banke;
· u poslovnim prostorijama Banke kod nadležnog kreditnog službenika;
· poštom na adresu Milutina Milankovića 9e, sa naznakom “Reprogram za poljoprivrednike”
O zahtevu klijenta Banka će odlučiti i o toj odluci obavestiti klijenta u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva. Ako je dužniku odobren reprogram u skladu sa Odlukom, smatra se da je docnja u izmirivanju obaveza tog dužnika prema Banci po osnovu kredita koji se reprogramira prestala da teče danom podnošenja zahteva, a docnja dužnika prema Banci utvrđuje se prema novom ugovorenom planu otplate.
Banka ne može naplatiti naknadu za preduzimanje mera i aktivnosti u skladu sa Odlukom, kao ni troškove koje može imati u vezi sa tim merama i aktivnostima, uključujući i troškove za obradu zahteva klijenta, osim troškova neophodnih za odobravanje potraživanja koje ne utvrđuje Banka (npr kreditni biro ili katastar nepokretnosti).
Sve dodatne informacije možete dobiti i putem kontakt centra, besplatnim pozivom na 0800/100-111 ili pozivom vašeg kreditnog službenika.
Radno vreme kontakt centra je 24h svakog dana u toku nedelje.
Reprezentativni primer za kreditni proizvod na koji je primenjena Odluka, a koji čini sastavni deo ovog obaveštenja, možete pogledati u nastavku ovog obaveštenja.
ZAHTEV ZA AGRO OLAKŠICE - REPROGRAM
Srdačno Vaša,
HALKBANK a.d. Beograd
Objavljeno dana 14.10.2022. godine